Sabtu, 4 Oktober 2014

You are SOOO much stronger !!!!


Sebulan yang mencabar diri minda dan kreativiti aku..sebulan yang penuh dengan belajar dan takkan pernah berhenti untuk belajar. tapi ni la hidup tak pernah berhenti belajar.  

Keputusan untuk buat SHAKLEE sekaligus menjebakkan aku ke dalam dunia blog, yang memang sumpah aku tak pernah sentuh benda ni, ni bukanla minat aku, minat aku pada fail-fail mahkamah baca pertuduhan,buat catatan penghakiman, bermain dengan fail -fail kes-kes mal,dan kes jenayah syariah aku minat la, tapi siapala aku nak tentukan hidup. Aku sekadar merancang Allah adalah sebaik-baik perancang. Nama aku tercatat di luh mahfuz untuk berada disini.  


Harini memang aku paksa diri aku untuk explore blog yang suami dah usahakan..memang susah memang blur memang rasa ish..ish ..ish..tapi suami kat tepi ada duk perati je. Buat pelan-pelan sesekali aku menjeling white board sebelah meja komputer "MINDA KEJAYAAN " suami yang tulis dan aku tukang baca dan tukang sedut semua semangat dia. 
Aku manalah terdedah dengan dunia blogging ni, masa belajar aku dulu bukan tak nak ambil tahu, bukan tak nak tahu, tapi di sebabkan takde broadband, laptop pun dapat last semester itupun abah suruh kongsi dengan adik beli, atas alasan-alasan dungu nila yang menjadikan aku agak dungu dengan dunia blog ni.
Nila hasil blog aku yang tak seberapa, cikgu kat sebelah tersengih-sengih perhatikan aku, cuba lagi, cuba sampai dapat, kali ni aku memang tak boleh nak ponteng kelas sebab cikgu kali ni adalah suami aku sendiri, agak tegas dia dan dia akan pastikan aku terus dengan kesalahan sehingga aku jumpa kejayaan.


Dan hari ni atas semangat juang yang ada, aku tengok muka suami aku tengok muka anak aku teruskan jugak buat blog yang rata-rata mungkin orang ketawa,dan orang akan cakap baru belajar ni, tapi tak kisahlah kan apa pun belajar tetap belajar, minda kena positif, hati mau kuat, JALAN TERUS KEDEPAN jangan TOLEH KEBELAKANG ..apa sekalipun aku baru belajar..dan terimakasih pada suami yang tak putus beri semangat pada aku.     


Abang macam ni ke..em jap sesekali dia betulkan ha!cuba lagi, jangan fikir nak cantik -cantik dulu, belajar yang penting, biasakan dengan benda-benda tu, Yang simple -simple je dulu nanti dah pandai edit lagi. Beza antara lelaki dan perempuan, aku nak yang cantik, complete je, sedangkan baru belajar, sedangkan suami aku nak pastikan aku tahu dulu, nanti senang katanya. Masa ni la ummi nak belajar, masa abang ada sambil dia agah-agahnya Fatihah, takpe hari ni ummi belajar, abang jaga Fatihah..aku pada mulanya tak setuju tapi dia bertegas, ummi kena buat katanya.  

3 bulan lepas aku bincang dengan suami, lepas je solat hajat dan selesai semua urusan mohon pada Allah akhirnya suami daftarkan kan aku sebagai ahli dalam SHAKLEE,ala ummi tak pandai la ..ayat tu berulang kali aku cakap, suami plak cakap ala ummi pandaila hikhik dia gelak, jangan risau abang tolong. Semua orang tak pandai ummi..tapi kena belajarla, last-last suami aku la pengurus aku diala tukang bagi motivasi,diala pengkritik, diala tukang buat aku nangis dia jugakla semangat aku.Waktu aku di jaga betul,disusun atur dengan cantik perancangan untuk aku. 

Okey! bulan ni ummi buat je status pasal SHAKLEE, buat sampai orang tahu ummi jual SHAKLEE, tapi ingat! jangan rasa bila buat terus dapat hasil, kena sabar abang target SEBULAN baru boleh jalan.  

Bulan kedua ummi kena belajar buat blog plak,ha ni la bulannya OKTOBER, terkebil-kebil aku dibuatnya.Ni bukan September dah..ni OKTOBER please wake up ummi..aku menerawang sejap ingatkan September, tak ingat aku berapa haribulan tapi yang penting minggu kedua aku berSHAKLEE..dalam sibuk aku melayan anak dan kemas rumah aku tertengok WHITE BOARD putih. 

" tak payah kemas rumah,tak payah cuci bilik air,tak payah basuh baju, jaga FATHAH ,buat SHAKLEE betul-betul,yang PENTING SOLAT awal waktu,REZEKI ALLAH yang bagi " 

Penuh kata semangat dari suami..bila aku baca je memang terduduk aku dibuatnya siap dengan penyapu yang aku pegang pun terjatuh sekali, menangis sungguh-sungguh aku..Allah rezeki apakah yang kau anugerahkan kepada aku..menitik air mata aku baca..suami pergi kerja di tepuk-tepuknya kepala aku sambil cakap ummi kena bykkan rehat ye..senyum -senyum je dia huhuhu..ni la yang buat aku nangis.Dia tinggalkan Semangat dia pada aku huhuhuhu..Apalagi aku nak cakap melainkan Syukur pada Allah..dalam susah ada senangnya..Terima kasih abang  



2 ulasan:

  1. Balasan
    1. tq anis..tq sebab sudi baca..tq sebab sudi komen rasa bermotivasi dgn komen anis :-)

      Padam