Rabu, 8 Oktober 2014

Mummy kena makan B-COMPLEX tau


Anda kena tahu kenapa bila mummy yang pregnant kena makan B-Complex with folic acid 

ok mummy yang pregnant ni mcm mana hebat sekalipun dia akn rasa
1. Letih
2.Emosi pulak kadang turun naik yela  dalam BADAN ORANG ADA ORANG..rasa semcam je kan tpi tu kehebatan ALLAH (silap haribulan murung )
3.kena pula yang mabuk-mabuk, muntah ranah..makan tak lalu..semacam je tgk bumi...



Jadi nampak tak kenapa perlunya B COMPLEX..nmpk kan..ok :-) 
SEBAB tu kena makan B COMPLEX...

B-Complex fungsinya untuk 

a ) Memberi dan mengembalikan tenaga kita..tenaga kita ni bukannya asyik FULL je..tenaga kita ni kena CHARGE ..Ultraman pun ada lampu lip lap.
Jadi mummy -mummy yang pregnant ni sangat la perlukan tenaga..yela nak bawak diri lagi, bawa baby lagi, kerja lagi..sebab tu bila pergi check-up doktor akan bekalkan B-complex..ha nampak tak rasionalnya..tak kaji tak tahu kan..
B-COMPLEX akan tukar makanan,lemak,karbohidrat dan protein kepada tenaga..jadi kurangla masaalah kita KELETIHAN dan KELESUAN ..

b) melawan tekanan...STRESS dengan macam -macam hal..jangan main-main STRESS sangat bahaya tau boleh GUGUR ..
- sememangnya tak boleh lari dari tekanan persekitaran dan INSOMANIA tapi kena tahu macammana nak kawal..macammana nak elak..orang pregnant SAKIT KEPALA tu perkara biasa..MURUNG tu kalau boleh mintak jauhla ..jadi B-Complex sangat membantu untuk pastikan fungsi SARAF kita sihat ..


c)Membantu tumbesaran- baik untuk perkembangan tulang belakang baby ,mengelakkan kecacatan ..mengurangkan risiko kecacatan otak dan tulang belakang baby


d)Mencegah sakit kepala, pening ,lemah semangat anemia, muntah-muntah,mabuk darat dan mabuk laut dan membantu pembentukan sel darah merah yang sihat.


e) Baik untuk mata,mencegah KATARAK, more fokus, tingkatkan daya pemerhatian dan kualiti penglihatan...haaa orang pregnant ni macam -macam dah bercampur hormon ni, badan pulak ada janin ..macam -macam hal yang tak di duga jadi..macam -macam penyakit boleh datang time pregnant tau..


d) ha yang paling penting B-COMPELX WITH FOLIC ACID SHAKLEE MEREDAKAN ALAHAN..
haaaa..teruk kan orang pregnant ni...sebab tula kita kena hargai sangat isteri dan ibu kita..tu belum pecah -pecah mulut lagi..dengan ulser ..bibir pecah -pecah dan merekah..


Sebab tula saya tak teragak -agak syorkan anda makan B COMPLEX yang ada dalam SET HAMIL SHAKLEE ni..saya rasa, saya makan saya bagi TESTIMONI terus pada pembaca..apalalah sangat kalau kita beli SET HAMIL SHAKLEE ni berbanding dengan teruknya tanggungan ISTERI kita mengandungkan Baby..ibu-ibu muda yang pregnant jagala AMANAH ALLAH..JAGA DIRI ANDA BERMAKNA ANDA MENJAGA AMANAH YG ALLAH KURNIAKAN PADA KITA..KITA DAH DI REZEKIKAN PREGNANT ALHAMDULILLAH..jadi hargai NIKMAT ALLAH ni..

paling -paling pun dapatkan B-COMPLEX makan harga pun setakat RM 53 sahaja..kalau nak yang set pun boleh..saya sangat gembira jika anda ambil berat tentang kesihatan anda semasa mengandung ...



IZZAHSAFWAN ZAINHUSSIN









Tiada ulasan:

Catat Ulasan