Jumaat, 10 Oktober 2014

tolong-tolong AKU mahu DIET..AKU mahu SIHAT


Seawal aku kenal dengan minumam ESP Shaklee aku tidak terdedah langsung dengan  banyaknya kelebihan si tong putih biru ni . Yang aku tahu Esp si tng biru ni hanya berperanan sebagai milk booster sahaja. Naif dan dungu aku ni tak reti nak bertanya dan ambul tahu..sampailah saat ketikanya aku pregnant dan bersalin secara caeser. Emm masa tu la baru terbongkar siapa sebenarnya ESP ni..apa peranan dia dan apa khasiat dia.


ESP MENGEKALKAN TENAGA DAN KENYANG YANG LEBIH LAMA
yea betul aku rasa lebih bertenaga, dan rasa lebih kenyang..pagi dalam pukul 8 aku minum ESP pukul 12 masih terasa kenyang. Berpantang di kampung nasi la yang kena makan, tapi dengan ESP pengambilan nasi aku boleh kurangkan..sekaligus menjadikan program diet aku berjalan dengan baik, Yela bersalin bedah ni, tak macam normal, perut masih besar tgk dekat cermin boleh nangisss..rasa rendah diri pun ada..sebab mmg aim aku lepas bersalin dah balik berat badan 43kg..secara jujurnya aku hanya makan sekali ke dua kali sahaja nasi masa berpantang  dengan kadar yang sedikit. Alhamdulillah susu untuk baby aku tak risau sentiasa ada malah lebih banyak.


ESP MEMBEKALKAN PROTEIN:

Masa berpantang yang panjang, menyebabkan badan kita banyak kehilangan zat dan kandungan vitamin yang ada dalam badan kita sedikit demi sedikit terhakis diambil oleh baby kita. Sedangkan orang berpantang memerlukan 2.000- 2.500 kalori setiap hari untuk tenaga badan dan proses penyususan berjalan dengan baik. Bayangkan sepanjang 2 bulan lebih berpantang berapa banyak kita tak boleh makan, bukan saja tak mau makan tapi takut angin, bentan, sakit kepala dan kembung pada anak. Sebab tu la aku ni gagah gak beli ESP tak kisah la berapa harga dia..dengan aku minum ESP aku boleh berpantang macam biasa sebab badan aku dah cover dengan ESP giler banyak protein dia ..bayangkan 1 canister =850gram = 30kg kacang soya.
ESP MENYEMBUH LUKA DAN PARUT:
Ok yang ni aku setuju, luka bedah aku yang amat payah nak di jaga Alhamdulillah takde kena jangkitan, bersih, kering dan ini memudahkan kerja aku, Aku minum ESP dan aku telan ZINC COMPLEX ESP alhamdulillah...takde gatal -gatal. nak jadi cerita masa berpantang abah mertua aku tak dapat nak carikan ikan haruan..jadi aku tawakkal je degn ESP dan ZINC COMPLEX  dan Vitamin C amazingly luka bedah aku lebih cepat kering dan sembuh..jadi lega dan seronok aku..Alhamdulillah

ESP TIADA KOLESTROL, RENDAH LEMAK DAN BAIK KULIT.

Yang ni aku memang langsung tak tau..aku jadi tau bila aku perasaan badan aku rasa lebih ringan, tgk kat cermin eh macam dah kurus sikit..yelaaaa  orang perempuan mana yang suka gemuk..perut mengeleber..muka pucat lesi..nurse yang datang cek aku cakap..eh awak makan apa ye..muka awak nampak segor la, nampak macam dah sebulan lebih..padahal baru dalam 2 minggu je masa dia tegur..aku duk terpikir amende yang aku makan eaa..aku gugel punya gugel..whoaaaa memang best la ESP ni..aku dapat 3 extra benefit ..rupanya ESP ni memang boleh buat kurus..mana tak kurus dah tak de kolesterol..lemak pun takde..pun suami aku perasaan muka aku licin lepas sebulan lebih makan ESP...haaaa meriah kan kulit aku memang terasa moist..jeragat dah takde...nape la aku tak tau dari awal benda ni 

Jadi aku sangat cadangkan ESP pada yang ada masalah kulit, jeragat n jerawat..dari dok tonyoh krim yang tak tau dia punya side effect apakan..jadi baik baiki masaalah kulit, jeragat dan jerawat dari dalam

ESP RENDAH GLISEMIK

Tau dak yang selama ni kita tak pernah nak amek tau pun makanan kita ni rendah ke tinggi glisemik..tau dak betapa pentingnya amek tau pasal pemakanan kita, berapa kandungan index glisemik..serius yang ni kena tahu..kalau tak tahu ..risiko nak kena kencing manis memang besar..ESP ni rendah glisemik..index dia dalam 39 je. Sesuai untuk orang yang kencing manis, nak jaga kolesterol, yang tengah diet . Nak tau tak kita perlu memilih makanan berkarbohidrat dengan nilai glisemik index rendah dan sederhana dalam pemakanan seharian dan perlu mengurangkan makanan mempunyai nilai glisemik index yang  tinggi.

kat bawah ni aku bagi contoh makanan yang tinggi dan rendah glisemik..

1. Roti dan Bijirin
• Roti Putih - 78
• Nasi Putih - 77
• Kentang Lenyek - 82
• Beras Perang - 55
• Pasta - 60
• Mi - 80
• Tepung Gandum - 75
• Oat - 80
• Bijirin Jagung - 54

2. Sayur-sayuran
• Lobak merah - 50
• Asparagus - 15
• Brokoliv15
• Kacang Buncis - 30


3. Buah-buahan
• Epal - 39
• Oren - 42
• Pisang - 40
• Kismis - 64

4. Minuman/makanan ringan
• Minuman bergas - 70
• Teh tarik - 72
• Gula pasir - 70
• Madu - 87
• Jus Oren - 80
• Kacang pea - 10
• Kentang goreng - 58

hahha  cane berani nak telan makanan tinggi glisemik...Last untuk hari ni..ESP tengah promosi bulan ni aku punya la teruja bila SHAKLEE buat promotion ESP ni...ada rezeki lebih bulan ni , aku dan suami nak tambah STOK ESP, ni dah masuk 3 tong aku dan suami minum ESP...macam-macam kitorang buat..ESP blended la..ESP suam la..ESP smoothie la..yang penting rasanya sangat sedap, kenyang dan sihat...MEH la ORDER ..serius ESP sangat best..bulan ni promo BUY 6 FREE 1..jom jom cepat kita beli...


#izzahzain safwanhussin#



Tiada ulasan:

Catat Ulasan