Rabu, 8 Oktober 2014

OMEGA!!!Owwwh 200% aku jatuh cinta



Entah kenapa aku betul-betul jatuh cinta dengan OMEGA GUARD SHAKLEE ni, aku dulu masa belajar memang tau pun Minyak ikan ni elok untuk perkembangan otak, menajamkan ingatan menambah fokus dalam belajar, tapi masa belajar duit yang ada memang ngam ngam jela. Cemburu juga dalam hati tengok kawan baik Marhamah selalu makan Minyak Ikan entah jenama apa masa tu tak ingat..tapi memang nampak dia selalu makan. Berkenalan dengan B Complex je seawal mula dengan SHAKLEE, itu kerana aku mencari alterbatif lain selain painkiller bila migrain menyerang.

Dek kerana itula aku kenal dgn OMEGA secara tak sengaja melalui buku panduan nutrisi SHAKLEE yang aku curi - curi baca dari meja Sha hihihi sory sha,dah sapa suruh hang tayang sangat buku tu atas meja. " sha Shaklee ada jual minyak ikan eaaa...aah ada jwab sha dengan muka kering dia tula, aku nak la sha..dah lama ku carik..hihihi nak bagi aku ni fokus sikit hahaha aku ketawa..bukan pe penatla asyik kena psnggil dengan bos ni hahaha aku bantai gelak besar depan sha. Memang sungguh yang aku tahu fungsi MINYAK IKAN hanya untuk fokus sahaja tak lebih dari tu...tapi yang sebenarmya memang sangat bbanyak kelebihan dia


Untuk kanak-kanak je pun dah banyak..cuba tgk gambar bawah ni..apa yang korang faham BRILIANT and SMART dah tentulah kaitan dengan perkembangan otak kanak-kanak

  • Jangan marah dulu kalau anak tak boleh fokus dalam kelas, ibu -ayah tolong cek ada masaalah apa, masa aku jadi cikgu dulu banyak benola kes ibu-ayah salahkan anak dan salahkan cikgu,sedangakan anak tu perlukan bantuan tak kisah bantuan dari sudut bimbingan atau pemakanan sihat.


OK kat bawah ni antara kelebihan dan khasiat OMEGA GUARD untuk KANAK-KANAK

  • Membantu tumbesaran & perkembangan otak janin 
  • Meningkatkan fokus dalam belajar dan tahap perkembangan memori.
" KAJIAN MENUNJUKKAN BAHAWA KANAK-KANAK YANG KEKURANGAN DHA (OMEGA) DALAM PEMAKANAN MEREKA MEMPUNYAI MASAALAH TUMBESARAN OTAK,MANAKALA YANG MENDAPAT LEBIH PULA KURANG MENGALAMI MASALAH HIPERAKTIF (ADHD)"

Yang atas tu bukan aku yang cakap korang boleh rujuk Dr.Norman..tgk link kat bawak ni
http://doknorm.blogspot.com/2012/08/apa-itu-omega-3-apa-faedahnya-kepada.html

Kenapa OMEGA GUARD ni sangat bagus untuk kanak-kanak,ha yang sebenarnya OMEGA GUARD ni mengandungi DHA dan EPA,sebab tu kalau korang perasan syarikat pengeluar susu sekarang beriya-riya mempromosikan susu depa yang ada label DHA dan EPA ni, dan OMEGA GUARD ni sangat membantu dalam perkembangan minda dan otak kanak-kanak.Dan kalau nak tahu Susu ibu sangat kaya dengan DHA   (OMEGA ni la )lupa plak nak bagitau..ikan dan susu ibu adalah sumber utama DHA ( OMEGA ) sebab tu budak yang minum susu ibu full memamng nampak cerdik..jadi susukan la anak sampai cukup umur dia ye. 



Ha! nampak tak kenapa aku jatuh cinta sangat dengan OMEGA ni, nampak tak rasionalnya ISLAM menyuruh kita susukan anak sampai cukup umur dia..ISLAM tu agama nasihat,awal-awal lagi dia dah nasihatkan kita..hikmah susukan anak tula..dia dapat sumber OMEGA direct dari ibu.DAn sebab itulah orang perempuan Yahudi beriya -riya makan minyak ikan yang sangat kaya dengan OMEGA ni..diorang dah prepare awal untuk minda dan perkembangan anak depa sejak dari dalam kandungan lagi. 

Sejujurnya aku bila dapat tahu je hal ni, masa pregnant masuk je TRIMESTER ke-2 dan Ke-3 aku makan OMEGA GUARD SHAKLEE ni, ikhtiar kan.Selebihnya kita serah dekat Allah..

Banyak lagi yang aku dapat faedah dari makan OMEGA ni..dan aku sangat selesa dan suka serta puas hati dengan kelebihan OMEGA GUARD SHAKLEE ni..start dari BELUM KAHWIN,PREGNANT SAMPAI LA SEKARANG..


Last but not least..dari rujukan aku pada buku NUTRISI SHAKLEE dan blog Dr.Norman..supplement OMEGA sangat baik untuk kesihatan..pada yang berdepan dengan masaalah :
1.Athma
2.Ekzema
3.kolesterol tinggi
4.Obesiti
5.Darah Tinggi
6.Jantung, saluran jantung tersumbat

Adalah sangat di galakkan ambil OMEGA GUARD ni..aku yang ambil OMEGA GUARD ni nak berterusan ambil sebagai langkah berjaga-jaga dan pencegahan ..sebab tu la aku jatuh cinta sangat dengan OMEGA GUARD SHAKLEE ni..yang penting kesihatan kena jaga ..selebihnya serah pada Allah kan...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan